Początek lekcji jest decydującym momentem. Tutaj rozpoczyna się walka o skupienie uwagi naszych uczniów. Francuski neurobiolog Stanislas Dehaene w swoim bestsellerze " Jak się uczymy" pisze, że głównym zadaniem dzisiejszego nauczyciela jest ciągłe zwracanie uwagi na uwagę uczniów. Co zrobić, żeby bodźce płynące z naszej strony nie zostały uznane przez uczniowskie mózgi za nieważne? Poniżej prezentuję jeden z wypróbowanych sposobów.

BITWA NA SŁOWA
CEL
Powtórka lub wprowadzenie nowego tematu.
PRZEBIEG
- Nauczyciel dzieli klasę na dwie grupy, można podzielić rysując niewidzialną linię.
-Następnie nauczyciel podaje temat BITWY np. Podróże, mieszkanie itp. Na lekcji języka polskiego mogą podawać fakty i postacie ze
wskazanej lektury.
- Zadaniem uczniów jest podanie każdorazowo jednego słowa lub
zwrotu. Należy zaznaczyć, że nie można korzystać z podręcznika i notatek.

-Nauczyciel wskazuje grupę, która zaczyna. Pełni również funkcję sędziego. Zabawa trwa do momentu, aż jednej z grup zabraknie pomysłu. Tak grupa przegrywa.
Zabawa doskonale nadaje się do powtórzenie ostatniej lekcji. Zapewniam, iż kreatywność uczniów nie zna granic. Życzę dobrej zabawy.
Więcej pomysłów poznacie Państwo na szkoleniu 4.09.
ZAPISY TUTAJ
